Cheese Spatzle. Kluseczki, Szpecle, Spatzle.
























Kluseczki
  • 3-4 jajka
  • 500 g mąki pszennej
  • gałka muszkatałowa
  • sól
  • ok. pół szklanki wody
Wyrabiamy wszystko w mikserze. Ciasto powinno być elastyczne.

Do gotującej wody, wlewam ciasto przez sitko do lanych klusek.
Gotuję 2 minuty. Przelewam na durszlak. Troszkę oblewam zimną wodą by kluseczki się nie sklejały. 
Takie kluski mogę wykorzystać do sosów, zup czy sałatek czy zapiekanek.
Poniżej przepis na klasyczną Cheese Spazle.
Potrzebujemy:
  • dużo startego sera (najlepiej dwa rodzaje, ja miałam tym razem tylko goudę)
  • masło
Formę do zapiekania smarujemy masłem. (Ja dodałam smażoną cebulkę).
Układamy warstwę klusek, posypujemy serem.

Warstwa klusek i warstwa sera. I tak do skończenia składników.
Pieczemy 15 minut w 160 stopniach.


Podajemy z ulubioną sałatką i skarmelizowaną cebulką na maśle.

Następnym razem cebulkę dodam do zapiekanki.

A tu te same kluseczki w zupie.



Smacznego!






Komentarze