Piersi kurczaka z wolnowaru (w sosie własnym, lekko maślanym)

Nie posiadam typowego wolnowaru (ale marzy mi się taki bardzo:), jestem posiadaczką natomiast multicookera, który ma opcje Slow-cook, z której często korzystam. Mięso, które robiłam do tej pory wychodziło delikatne i aromatyczne. Nie jestem w stanie natomiast porównać go do tego z prawdziwego wolnowaru, w którym mięso dusi się nawet całą noc. Mój multicooker ma opcję slow-cook, która trwa 3 godziny. Można ją wydłużyć, ale nie jestem w stanie nigdzie doczytać, czy wtedy temperatura jest niższa.. Nie ma takiej informacji nigdzie :( Tak czy inaczej, jest to bardzo wygodne. Wrzucam mięso do garnka i zapominam :) Samo się wyłączy i nie przepali. Ja w tym czasie mogę iść spać, na zakupy albo do pracy ;)

Składniki:
  • 4 piersi
  • 3 udka bez kości
  • sól, pieprz, czosnek granulowany, papryka słodka
  • 4 plasterki masła na spód garnka, 4 plasterki masła na wierzch
Na dno naczynia kładziemy 4 plasterki  masła, układamy przyprawione mięso i na wierzch dajemy pozostałe 4 plasterki masła. Nastawiamy na program slow-cook i zapominamy :)
Mięso jest bardzo aromatyczne i delikatne. Widelcem rozdzielamy kawałki mięsa. Przekładam do pojemnika i przechowuję w lodówce kilka dni. 

To mięso można zastosować w wielu daniach:
  • do kanapek do szkoły dla dzieci zamiast kupnej wędliny
  • na lunch do pracy z jakimiś warzywami
  • na obiad z makaronem, ryżem, ziemniakami, kaszą
  • do sałatek 
  • na kolację np. z jajkiem sadzonym, smażonymi pieczarkami, cebulą, jarmużem i chilli.

  • Smacznego!

Komentarze

  1. to wygląda tak apetycznie że moje ślinianki oszalały:) mniam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz