Zupa kapuściana (odchudzająca)

Nie wiem jak Wy, ale ja po tych Świętach jestem tak objedzona, że marzy mi się coś lekkiego. Dziś piątek, a ja jeszcze kończę ciasta, bigos z jabłek i inne rzeczy, które wraz z siostrą i mamą przygotowałyśmy na Wielkanoc. Przybyło mi chyba z 3 kg i ledwo się ruszam ;) I obiecuję sobie, że za rok nie będziemy przesadzać z taką ilością jedzenia... Póki co, opróżniam lodówkę i szykuję zupę. Lekką, warzywną i bardzo aromatyczną. Jest to popularna zupa na odchudzanie, ale jest naprawdę dobra. W wersji dla innych domowników dodaję podsmażoną cebulkę na maśle.
  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki
  • główka kapusty białej lub włoskiej
  • 6 dużych cebul
  • 2 zielone papryki (lub czerwonej i żółtej)
  • 6-12 pomidorów (lub 1-2 puszki)
  • pęczek selera naciowego
  • zioła: pieprz, pietruszka, koper, czosnek, curry, bazylia, estragon, cząber, oregano
Wszystkie warzywa pokroić, wrzucić do garnka, zalać wrzątkiem i zagotować. Zmniejszyć ogień i gotować pod przykryciem tak długo, aż warzywa zmiękną. Można podzielić na porcje i przechowywać w lodówce.



Komentarze

Prześlij komentarz