Zupa serowa -na szyjkach indyczych

Zupa serowa jest pyszna! Idealna na przyjęcia i dla dzieci, które ją uwielbiają. Ma tylko jeden minus -przeważnie przepisy na zupy serowe zawierają bulion z kostki! A ja mimo, że nie jestem fanką i takich przepisów z reguły unikam, przyznaję się, nieraz z takiego przepisu korzystałam. Tym razem postanowiłam zrobić ją na prawdziwym wywarze domowym i to był strzał w 10! Zupa była dużo lepsza a moje dziecko z radością wyjadało mięsko z indyka z zupy:) nie wspominając o tym, że na drugie danie i kolację też chciało zupę!  

Zupa serowa

Wywar

  • szyjka indycza
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • mały kawałek pora
  • sól i kilka ziarenek pieprzu

Reszta składników

  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 200 gr sera
  • 1 mały serek topiony -opcjonalnie
  • 125 ml śmietanki słodkiej 30%
  • 2 żółtka
  • sól, pierz
Szyjkę myjemy, warzywa obieramy i myjemy, wrzucamy do garnka i zalewamy ok. 1,5 L wody. 
Wstawiamy na gaz, a kiedy woda zacznie wrzeć, solimy, wrzucamy kilka ziarenek pieprzu. Zmniejszamy gaz i gotujemy ok. 45 minut. Kiedy wywar mamy gotowy, wyciągamy warzywa i szyjkę. Szyjkę obieramy, a marchewkę kroimy na półplasterki. 
Cebulę obieramy i siekamy w kosteczkę, smażymy na oleju z masłem. Lekko solimy i dodajemy zmiażdżony czosnek, i pokrojoną marchewkę. Gdy nam się to wszystko ładnie przysmaży, wrzucamy to do wywaru + mięsko z szyjki indyczej. Chwilę gotujemy, jakieś 5-10 minut. 
Do kubka wlewamy śmietankę, pokrojony serek topiony, starty żółty ser i 2 żółtka (białka można zamrozić do pavlovej lub zrobić sobie lifting twarzy ;). Garnek z zupą ściągnąć z ognia. Zahartować śmietankę odrobiną gorącej zupy i wlać cały kubek z powrotem do garnka. Dokładnie wymieszać, żeby serki się rozpuściły. Przelać do bulionówek i udekorować grzankami i np. szczypiorkiem albo pietruszką.

Smacznego!

Komentarze