Piersi kurczaka w sosie estragonowym

Nigdy nie lubiłam estragonu, ani szczególnie nie przepadałam za piersiami, które wydawały mi się zawsze trochę za suche. Kiedy po raz pierwszy wypróbowałam ten przepis, pokochałam to danie od razu jak i jego autorkę genialną Julię Child. Delikatne i SOCZYSTE mięso z cebulką pływające w maślanym i aromatycznym sosie to naprawdę był mój HIT 2011:))) absolutnie pokochałam ten przepis! Przepis podaję prawie słowo w słowo za autorką.



Piersi kurczaka w sosie estragonowym
Julia Child "Gotuj z Julią", s.84

  • 2 piersi z kurczaka
  • masło klarowane
  • szkl. bulionu drobiowego
  • kieliszek białego wina (wermut)
  • 2 cebulki
  • 2 ząbki czosnku
  • estragon
  • sól i pieprz

Gdy chcę usmażyć filet szybko, obieram go ze skóry i rozbijam między płachtami folii plastikowej do grubości ok. 1 cm. Doprawiam go solą i pieprzem, a następnie smażę na sklarowanym maśle. Filety powinny smażyć się przez mniej więcej 1 minutę z każdej strony, aż po sprawdzeniu palcem będą sprężyste -uważaj, by nie przesmażyć, ale upewnij się, że kurczak jest dosmażony (soki wyciekające z mięsa mają mieć czysty, żółty kolor, bez różowego odcienia).

Mięso przełóż na półmisek i przykryj. 
Sos: przechyl patelnię i zbierz łyżka tłuszcz, zostawiając tylko odrobinę, dodaj posiekaną cebulkę i czosnek, zamieszaj drewnianą łyżką i smaż przez chwilę. Potem dolej wino i bulion, zeskrob z patelni pozostałości po smażeniu mięsa i dokładnie wymieszaj z resztą płynu. Dodaj odrobinę estragonu, w razie potrzeby dopraw też solą i pieprzem. Gotuj na bardzo dużym ogniu przez kilkanaście sekund, aż płyn odparuje i powstanie gęsty sos. Zdejmij z ognia, dodaj masło i poruszaj patelnią, wymieszaj je z sosem.

Sos zrobi się jedwabisty i lekko zgęstnieje. Otrzymasz pysznie skoncentrowane soki. Przed podaniem polej nim kurczaka. Smacznego!


Komentarze

Prześlij komentarz