Pavlova z truskawkami

Kocham to ciasto!
Za to jak smakuje!
Za to jak wygląda!
Za to jak prosto się robi! 
Gdy raz na sto lat zachce mi się czegoś słodkiego wyciągam wszystkie składniki i w ciągu 5 minut mam gotowe ciasto.. muszę tylko poczekać aż się piekarnik nagrzeje! Piekę i nie ma takiej możliwości, żeby to ciasto się nie udało! A później wyżywam się artystycznie:) za każdym razem lubię je ozdobić trochę inaczej. Mam kilka pomysłów zapisanych i kilka w głowie, więc czeka mnie jeszcze sporo zabawy z bezami! To taka moja druga fobia po sałatkowym szaleństwie:P






Pavlova

  • białka z 6 jaj
  • 300 g drobnego cukru
  • 1-2 łyżeczki mąki kukurydzianej
  • 1 łyżeczka octu winnego białego
Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i kładziemy na niej talerz o średnicy 23cm. Bierzemy ołówek/długopis i odrysowujemy okrąg. Talerz wraca do szafki, a my mamy przygotowaną już blaszkę.
Białka ubijamy na pół sztywno i nadal ubijając dodajemy po łyżce cukru. Kiedy zrobi się sztywna i lśniąca, dodajemy mąkę i ocet i delikatnie mieszamy już łyżką. Masę wykładamy na przygotowany okrąg. Wygładzamy brzegi, nadając bezie taki kształt jaki chcemy. Wstawiamy blachę do piekarnika na 1 godzinę (i kwadrans) i od razu zmniejszamy temperaturę do 150 stopni. Wyłączamy piekarnik i uchylamy drzwiczki, aby beza pomału sobie stygła.
Beza z wierzchu powinna być krucha, w środku delikatna.
Poniższa beza była moim tortem na moje 30 urodziny! Wtedy nie miałam ochoty bawić się w jakieś bardziej skomplikowane torty i w ogóle nie żałowałam, że nie sprawiłam sobie bardziej tradycyjnego tortu! Był NAJLEPSZY!

Dekoracja

  • śmietanka kremówka 36% lub 30%
  • cukier puder do smaku
  • owoce: truskawki, granat, liczi w puszce, migdały w płatkach
  • sos truskawkowy (zmiksowane truskawki z cukrem)
Śmietankę ubijamy na sztywno, dodając po trochu cukru pudru. Musimy pamiętać, że beza będzie słodka, więc cukru dać lepiej tylko tyle, by przełamać smak śmietanki. Bitą śmietaną ozdabiamy bezę. Na niej układamy owoce, dekorujemy płatkami migdałowymi i na koniec polewamy odrobinę sosem truskawkowym.
Voila! :)



Komentarze

Prześlij komentarz